tisdag 20 januari 2009

Namnet på boken är hemligt




Titel: Namnet på boken är hemligt.Författare: pseudonymous bosch
Illustratör: Gilberg Ford
Signum: Hcg
Sidor: 356
År: 2008
Förlag: RABÉN OCH SJÖGREN



Den här boken är lite allt möjligt lite ovärklig om man är en vanlig person som bara sitter hemma hela dagarna och inte upplever en massa äventyr. Men det är klart du kanske upplever äventyr hela tiden??? Eller?
Men boken är också äventyrlig och jag tycker den är väldigt bra, lite ovanlig bara.

Boken handlar om två barn en skämtare som ingen skrattar åt och en tjej som ingen tror på (i alla fall inte rektorn) när hon pratar om allt som hon känner på sig. Men plötsligt möts dom och konstiga saker börjar hända.

Boken är tjock och du bähöver ha tåla mod för att komma till det bra man ska inte ge upp efter tredje sidan för när man väl kommer dit så fastnar man jag lovar!

Själv tyker jag att texten är lättläst men som sakt man måste ha tåla mod. Boken passar väldigt många åldrar, det bror helt på hur mycket du tycker om att läsa men jag skulle rekomendera 9 och uppåt.

Jag tycker boken är jätte bra!!!



AV:AMANDA LILJEQVIST!


Finns boken att låna?

Inga kommentarer: